Mae Hong Son-route met 1864 bochtjes

11 december 2018 - Pai, Thailand

Nadat we Chom Thong hebben verlaten hebben we nog goed verstopte machtige waterval Mae Ya bezocht. Erg mooi. Daarna reden we langs Mae Sariang, er is niet veel te zien in dat dorpje, even rondgelopen. Ons volgende stad is Mae Hong Son, de sympathieke provinciehoofdstad. Vlakbij de grens van Myranmar (Birma). Je ziet in de stad ook samensmeltend cultuur van Thaise en Birmeense mensen door de sfeer, kleding en de tempels. Twee nachten daar vertoefd, in de ochtend liepen we toevallig langs een bijzondere 'tempel-mis'. Een duitser met zijn opvallende shirt met een opdruk Trump (hij wees trots zijn shirt aan) kwamen we tegen, hij vertelde dat we dat echt moesten zien. Hij nam ons mee.. we vonden het wel mooi om te zien hoe ze dat mis doen. Na afloop deelde de Thaise man fruit uit. Die man spoorde me aan om aantal fruit mee te nemen. In de middag een uitstapje gemaakt bij de Su Tong Par Bridge. Hier loop je tussen de rijstvelden over een eenvoudige 500 meter lange bamboe brug naar een tempel op de berg. Nu in minder mooi rijstvelden, velen zijn al geoogst.

In de avond Walking Straat, heerlijk hapjes genomen bij eetstalletjes. Dit keer geen sprinkhanen maar lekkere kipspiesjes, roti met banaan, etc.

Gisterochtend reden we richting Mae Aw, een idyllische theedorpje, helemaal ten noordenwesten aan de grens van Birma. Echt een schattige dorpje, volop met theeplantages. Ook hebben we onderweg grootste en dikste bamboestengels gezien. Zo mooi! Richting Pai was het een spectaculaire route met zoveel haarspeldbochten en prachtige groene bergen.

Tot nu toe hebben we 1102 bochtjes overleefd. Straks nog 762! We zitten nu in Pai, een bergdorpje, echt uniek met veel hippies en hipsters! Hier is veel te doen en te zien!

1. Bea:
    11 december 2018
    weer een mooie verhaal!!!
  2. Nelleke van Dalen:
    11 december 2018
    Dan kunnen de bamboestengels die wij in de tuin hebben nog wel even doorgroeien!
    Prachtige foto's. Bijzonder land!
    Veel plezier!
    xxx
    Nelleke en moi, Eric
  3. Gera:
    12 december 2018
    Prachtig allemaal.. Ik krijg weer kriebels om erheen te gaan.
    Geniet ervan.
  4. A.M. Eppinga:
    12 december 2018
    Wauw! Prachtig! Nog verder veel plezier!
  5. John & Anita:
    12 december 2018
    Geweldig dat jullie zo aan het genieten zijn.
  6. Coby:
    14 december 2018
    Sjiek hoor, ziet er prachtig uit. Amuseer jullie nog verder. Xxx