Het noordwesten

7 december 2018 - Chom Thong District, Thailand

In Chiang Mai hebben wij ook per fiets verkend, met de fiets kom je overal ook in kleine steegjes waar je lopend niet komt. Het is best een grote stad. Iedereen houdt rekening mee met de fietsers, ze geven ons de ruimte. Maar met het oversteken op zebrapad stoppen ze helemaal niet. Je moet maar durven om over te steken dan remmen ze wel. In de avond hebben we Doi Suthep, een bergtempel net buiten de stad gelegen op de gelijknamige berg op ong 1690m hoog bezocht. Aan de voet van de tempel moet je ook nog 309 treden naar de top komen. Een spectaculair uitzicht over de verlichte Chiang Mai.

De volgende dag hebben we ongeveer 130 km getoerd met een scooter, Samoeng-loop, een authentieke route. Prachtig in het natuur. Gister heerlijk relaxe dag bij het zwembad.

Vandaag verlaten we Chiang Mai met gehuurde auto richting Chom Thong, Twin Royale pagoda's in Dol Inthanon National Parc bezocht op 2565m hoog. Hoogste berg van Thailand. Echt ongeloofelijk mooi route, altijdgroen nevelwouden daar!