Relaxen

21 december 2018 - Ko Samui, Thailand

Zoals ik al eerder schreef is in Ao Nang zo mooi, zowel de badplaats en baaien/stranden. Er wordt weleens gezegd dat deze bestemming waar je onverwachts een paar dagen extra blijft plakken, dat is ook gebeurd bij ons. Dan maar onze plan wijzigen in ons reisschema.

Een dagje scooter gehuurd voor 5 euro zijn we naar Crystal Stream gegaan, een wandeling gemaakt door een mangrovebos met een pad over een glasheldere water. Je kunt met je blote ogen vissen en boomwortels goed zien.

Wat hier bijzonder is dat de wortels naar boven uitsteken, het wordt ademwortel genoemd. Bij vloed staat de boom in het water maar dankzij de wortels verdrinkt de boom niet.

Het was een stralend ochtend. Nadat we bij de scooter waren leek het wel of we volle emmers boven op ons hoofd kregen, zo plotseling heel hard regen. Snel gescholen, half uur later scheen er weer een zon. Zo onvoorspelbaar weer is het hier.

Verder veel relaxen op het strand en wandelingen gemaakt. Ook waarvan een wandeling van ene strand naar een andere strand, moet je over de berg lopen. Daar kwamen we veel apen tegen. Das geweldig in het natuur dat het kan.

Ook hebben we een andere eiland bezocht, met een long tial boot 3 kwartier varen naar Hong Island, een waanzinnige eiland met een mooie baai en strand. Daar héérlijk genoten.

Hier en daar vooral bij de hotels/resorts zie je wel kerstbomen/kerstverlichtingen. Ook dragen de medewerkers van de resorts/restaurant een kerstmuts. Wel raar met warme weer zie je dat.

Vandaag hebben we Ao Nang verruild met Koh Samui, een grotere eiland waar we tot de tweede kerstdag gaan vertoeven. We zijn benieuwd wat we te zien krijgen op deze eiland.

1. Nelleke van Dalen:
    21 december 2018
    Die baard staat Richard goed. Ruig hoor! En wat een mooie foto's weer. Die van die rotsen uit dat blauwe water vind ik bijzonder mooi. En wat die kerstverlichting betreft: wij hebben ook zoiets in de voortuin
    (gehad willen hebben, maar ja, de katten zijn dol op bewegende lichtjes en glitters, dus maar niet gedaan en het bij één Adventsster gehouden). Geniet van de reis.
    Nelleke en moi, Eric
  2. Dorry:
    21 december 2018
    Big smile op de foto’s! Zo te zien genieten jullie nog steeds van Thailand 😎 😘
  3. Inge:
    22 december 2018
    Wauw!! Wat zijn jullie aan het genieten!! Super zeg!!
    Blijf genieten en idd wel gek kerst met warm weer;)
  4. Maartje & Marten:
    Het ziet er zoooo mooi uit! Tikje jaloers hoor :-) geniet nog! X
  5. Gera:
    22 december 2018
    Leuke verhalen en mooie foto's zeg! Veel mooie plekken gezien! Geniet ervan.