Nog even in het noorden!

14 december 2018 - Pai, Thailand

Prachtige uitzicht in de buurt van Pai, maar minder blij met alle bultjes die we hebben overgehouden van stekende vliegjes. Pijnlijk en opgezwollen. Van een Thaise vrouw kregen we een tijgerbalsem om erop te smeren. Het heeft goed gewerkt na een paar dagen.

In Pai hebben we Pai Caynon bezocht, een kleine kloof, unieke rode zand en groene landschap met smalle paadjes, diepe afgronden en waanzinnige uitzichten.

Daarnaast ook grote witte zittend boeddhabeeld (hoeveelste beeld hebben we ook weer gezien?) gespot. Er zijn in Thailand veel hotsprings, warmtewaterbron. We zagen de kinderen met een zak eieren laten koken in deze hotsprings. Water is 80-100 graden. Bijzonder!

Ook hebben we dorpje bezocht waar de vrouwen met lange nekken wonen. Ze worden ook giraffevrouwen genoemd. De nekringen die een vrouw droeg op de foto weegt 4 kilo. Zwaar zeg, ik heb het ook ermee geposeerd, niet fijn om het hele dag te dragen en niet aan denken hoe ik het ermee ga hardlopen!

Elke avond slenteren we door walking street (avondmarkt) waar er lekkere eetkraampjes staan, we kunnen zoveel lekkers kopen, bijv bakje noodles met kip voor 1 euro, kipspies ook voor 1 euro, gebakken banaan 50 eurocent etc.

Na totaal 1884 bochtjes en 884 km gereden hebben we auto gister ingeleverd. We zijn nu 1500km weer verder gevlogen naar het Zuiden. Dezer dagen kun je weer lezen wat we gaan beleven in Ao Nang.

1. Coby:
    14 december 2018
    Weer een mooi verhaal. Pas wel op met al die insecten! Veel plezier en we wachten weer een nieuw verhaal af 😘👋
  2. Henny Dautzenberg:
    14 december 2018
    Boh wat een mooie trip geweest zeg.
    En als jullie eind deze maand terug komen zijn jullie minstens 10 kilo zwaarder 😉😂😉😂
    Goede reis nog en we wachten op de volgende vlog. 🖐🖐🖐
  3. Tiny Martens:
    14 december 2018
    Mooi weer hoor en op naar t volgend verhaal
  4. Nelleke van Dalen:
    14 december 2018
    We krijgen wel een ander beeld van dit land, wist niet dat het zo mooi was wat betreft natuur. Vervelend wel van die vliegjes! Mooie reis verder gewenst!
    Nelleke en moi, Eric
  5. Anita & John:
    17 december 2018
    Prachtig verhaal, nu wachten we op de volgende verhaal 😃
  6. Karin en Ton:
    18 december 2018
    jullie zijn door al jullie ervaringen al de wereldreizigers !! Genieten !!