Richting het westen van Bangkok

27 november 2018 - Sai Yok, Thailand

Gister kwamen we aan in Kanchanaburi, in een gezellige guesthouse! We konden de fietsen lenen, dus op de fiets naar beroemde spoorbrug ( waar het spoorbrug verfilmd was bij The Railway Man). Vroeger in de Tweede wereldoorlog moesten de krijgsgevangenen dat brug bouwen, wel dodenspoorlijn genoemd. Daar in de buurt is er oorlogsbegraafplaats waar er 1800 Nederlandse graven liggen.

s'avonds wezen uiteten, heerlijke Thai Pad, noodles met kip en groente, hoofdgerecht gegeten voor 60 bath, omgerekend 1,50 euro. Eten is echt goedkoop, Richard had bier, 0,62 liter, kleiner fles hebben ze daar niet, kost 3 euro.

Vanmorgen met de trein, helaas kennen ze hier ook de vertraging... 3 kwartier later dan gepland, rit van twee uren kwamen we aan in Namtok Nationale Park, toen met de taxi naar pier, vervolgens werden we met long-Taill (lange smalle boot) naar ons verblijf The Float House, drijvende huis gebracht in Sai Yok. Echt gaaf in het midden van de natuur! Bij het douchen kwam het douchewater door de houten vloeren in de rivier terecht. Grappig om te zien. Gelukkig bij de wc niet. Vanavond weer heerlijk gesmuld in een drijvende restaurant.

Benieuwd hoe we gaan slapen straks!

Elke dag, 30 a 35 graden, het is wel warm maar wel te doen, niet benauwd. oeps groot verschil met Holland en niet te bedenken dat in Bangkok hele jaar 28-38 graden is. We begrijpen het niet waarom er op de markten warme kleding wordt verkocht, jij wel?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dorry:
    Mooi geschreven! 😊
  2. Coby:
    27 november 2018
    👍leuk hoor. Geniet er maar van.
  3. Anita & John:
    27 november 2018
    Zoo leuk, amuseer jullie verder door!
  4. Pepa:
    leuke reisverhaal gelezen!
  5. Henny Dautzenberg:
    27 november 2018
    Boh dat is mooi allemaal hè.
    Veel plezier en amuseer en genieten jullie 2tjes
  6. Mike & Silvia:
    28 november 2018
    😊😊😊 mooi verteld...
    The Railway Man... deze film ken ik niet.. Volgens mij heeft Netflix het wel.
  7. Bea:
    29 november 2018
    heerlijk en mooi verslagje!! dan voel ik of ik terug ben ;-)