Richting het noorden!

3 december 2018 - Chiang Mai, Thailand

Eergister reden we met Special Express train vanuit Ayutthaya naar Phitsanoluk, rit van 3,15 uren. In de trein kregen we als welkom koffie met soort puddingbrood, dan op Thais. Kort daarna ook nog rijstmaaltijd om 11uur, maar die hebben we afgeslagen. Aangekomen in Phitsanoluk hebben we de bus genomen voor 1 euro pp, anderhalf uur rit naar Sukhothai. Spotgoedkoop. Treinstation en busstation zijn in Thailand nooit bij elkaar in de buurt, je moet dan met tuktuk naar busstation gaan. Tuktuk zie je hier heel veel, maar ook steeds verschillend, erg leuk om te zien. Zie de foto, kleine tuktuk die we ermee reden. Sukhothai is Thailand's mooiste historische stad; met 193 tempelruines, stupa's en prachtig behouden boeddhabeelden. We hebben het verkend per fiets, heerlijk! Hier zie je veel fietsers, tja de toeristen, het lijkt Nederland wel. In ons bungalow treffen we schattige handdoeken olifantjes! (Zie de foto). We doen boodschappen bij 7-Elven, echt superhandig, je gaat bijvoorbeeld verpakt tosti kopen, eerst betalen, dan wordt je tosti verwarmd, dan kom je met tosti naar buiten, lekker opeten! Zalig! Alcohol wordt tussen 14 en 17u niet verkocht bij de supermarkt. Gister aan het eind van de dag lekker gezwommen, elke dag 30-35 graden. Vanmorgen vertrokken uit Sukhothai voor 8 euro pp naar Chiang Mai, met de bus van 5,5u reis. We zagen eerst wel tegenop, maar toch viel de reis ons erg mee. Hier zie je het waarschuwingsbord met een overstekend dier erop, ik zag het en vroeg aan Richard, welk dier zou het zijn. Hij kon niets anders bedenken dan een olifant, maar was ook zo. Grappig dat de olifanten zomaar kunnen oversteken vooral in het bos. Vanmiddag en vanavond Chiang Mai in het centrum verkend, supermooie stad, anders dan in Bangkok. In Bangkok zie je veel witte en gouden tempels, minder goed onderhouden op de straat, ook veel drukker verkeer. Hier zie je diverse tempels, tempels naast elkaar, oude en nieuwe, schoner en groener. Meer winkels, bars en restaurants kom je ook hier tegen, we zullen hier ons niet vervelen. Veel te doen in de omgeving in de komende dagen!

1. Henny Dautzenberg:
    Boh sjiek zeg
    En wat één avontuur
    Maar dan lijkt mij de toasti toch lekkerder ookal is het warm weer dan als de springhaan van gisteren😂
    Goede en veilige reis verder jullie nog
  2. Coby:
    3 december 2018
    Nou jullie zien wel veel, mooi hoor. Zal wel hele ervaring zijn zo'n andere cultuur. Veel plezier verder.
  3. Nelleke van Dalen:
    3 december 2018
    Nou die tosti fiets je er wel weer af. Jullie zijn gezond bezig, al dat fietsen!
    Fijn dat jullie zoveel moois beleven!
    En prachtige onderkomens waar jullie verblijven! Grappig die opgevouwen handdoeken!
    Veel plezier!
    (Eric en Nelleke)
  4. Bea:
    4 december 2018
    Olifant-handdoek, ja, heel leuk en welkomstgevoel en dagen daarna niet meer. Vooral bij de 1e dag aankomst, dan doen ze dat. Veel plezier in Chaing Mai.