Fietstocht

30 november 2018

Terugblik op het drijvende huis, hele huis wiebelt wanneer er een snelle smalle boot langsvaart. Zodra het erg donker wordt varen er ook bijna geen boten meer. Gelukkig geen krokodillen zoals in Australie toen we gingen kamperen langs het rivier. Gister vertrokken met de trein naar Kanchanaburi, toen met de taxi naar Ayutthaya. We verblijven in een soort hostel/guesthouse, erg leuk ingericht met vrolijke paraplus aan het plafond. We mogen de hele dag gebruik maken van koffie/thee en bananen in deze huis. Savonds wezen uiteten, hier is de gewoonte dat we allebei niet tegelijk eten krijgen, maf! Zelfs koffie moest een van ons ook wachten, dan is de half al op en andere krijgt dat. Vanmorgen vertelde Richard dat hij nog voelt van een wiebelend huis, hahaha. Vandaag wezen fietsen (van het guesthouse). Ayutthaya is de vroegere koningstad, er liggen ongeveer 500 ruïnes, alleen in dat stad! Blij dat we fiets hebben, dan kunnen we hele dag veel ruïnes bekijken op de fiets. We voelen ons hier veilig, veel fietspaden, zelfs olifanten lopen ook op de fietspad. Zelfs ook groep thaise wielrenners gespot. Op het tempelterrein zien we zelfs de vastgroeiende boeddhakop in een banyanboom. Vanavond waren we bij de avondmarkt waar we langs de kraampjes waar ze vers bereide hapjes maken, kunnen eten. Voor het eerst in ons leven hebben we gefrituurde sprinkhanen gegeten. Best lekker, maar wel eng idee dat je dat gegeten hebt! Morgen richting het noorden!